Comprometre’s amb el planeta i seguir estant al dia
La
possibilitat de tenir en les nostres mans lúltima generació de dispositius
digitials és tot un fet. Però també ho és que es respecti el curs natural del
planeta, que es fomenti la sostenibilitat i que desapareixin tots els processos exclusius en les societats.
Orientats en aquests
ideals Vodafone presenta la seva nova estratègia de sostenibilitat, que s’aplicarà
durant el període que comprèn el 2020-21. El seu desig és integrar l’idea del progrés
socioeconòmic del públic al que volen arribar, és per això que aposten per una
societat digital que connecti al públic, comunitats i coses a través de l’elevada
velocitat.
La situació actual
és clara: per una banda, existeix una urgència davant del canvi climàtic, i per
l’altra , existeix un canvi tecnològic excepcional. El 5G serà un factor clau
que ens permetrà que ambdós punts vagin de la mà.
Tot i que el
5G permetrà facilitar el reequilibri demogràfic i social perquè arribarà fins
als indrets de l’àmbit rural i també permetrà millorar la situació
mediambiental (és, energèticament parlant, més eficient que el 4G), provocarà
que calgui fabricar-se nous dispositius que faran augmentar la contaminació.
Però gràcies al projecte de Vodafone en
què s’ha utilitzat energia renovable i s’ha gestionant la mobilitat, s’ha
aconseguit evitar, des d’Espanya, l’emissió de 775.917 tonelades de CO2.
Però no només
hi ha una preocupació actual pel que fa al medi ambient; cada cop és més extensa
l’idea d’un món més acollidor i inclusiu. Les persones s’identifiquen de diverses
maneres segons el gènere, edat, ubicació, ocupació, raça, discapacitat, orientació
sexual....
Vodafone té
molt clara aquesta tendència i vol ser partícip d’un projecte de societat més igualatòria.
És per això que el 42% dels seus empleats a Espanya son dones, on el 38% d’aquest percentatge té una posició en la directiva (superant d’aquesta manera en un 1
p.p. l’exercici anterior) i acostant
així les dones als homes pel que fa a criteris d’igualtat.
La diferència
salarial entre homes i dones a Espanya és un fet inqüestionable on, de mitja,
les dones solen guanyar un 20% que els homes (equivalent a uns 5.000€ anuals).
Vodafone també vol tractar de millorar aquest aspecte entre els seus
treballadors i encoratjar d’aquesta manera a la resta d’empreses. És per això
que també van millorar la diferència salarial entre homes i dones, reduint en
un 1.15% la diferència salarial ajustada i un 3% la diferència salarial bruta
respecte l’any anterior.
A més, amb el
món canviant en el qual vivim, on és d’elevada importància mantenir-se al dia, Vodafone
també aposta per mantenir als seus treballadors formats de manera contínua, de
manera que implementen una mitja de 13.6 h(10.6% més que l’any anterior) per a
cada treballador per tal d’ajudar-los a desenvolupar noves capacitats en
matèria de noves habilitats.
Les oportunitats
laborals a les quals poden accedir els joves son cada vegada més difícils d’aconseguir.
Vodafone aposta per una política de foment de treball de públic jove i és per
això que implanta una iniciativa de “Graduate” per la que seran contractats 24
joves i 66 estudiants en pràctiques tindran la possibilitat d’accedir a una beca.
Si t’agradaria
saber més de com l’empresa aposta per un mon millor, no dubtis en llegir la
resta d’articles d’aquest blog!
Comentarios
Publicar un comentario