Comprometre’s amb el planeta i seguir     estant al dia


La possibilitat de tenir en les nostres mans lúltima generació de dispositius digitials és tot un fet. Però també ho és que es respecti el curs natural del planeta, que es fomenti la sostenibilitat i que desapareixin  tots els processos exclusius en les societats.





Orientats en aquests ideals Vodafone presenta la seva nova estratègia de sostenibilitat, que s’aplicarà durant el període que comprèn el 2020-21. El seu desig és integrar l’idea del progrés socioeconòmic del públic al que volen arribar, és per això que aposten per una societat digital que connecti al públic, comunitats i coses a través de l’elevada velocitat.

 

La situació actual és clara: per una banda, existeix una urgència davant del canvi climàtic, i per l’altra , existeix un canvi tecnològic excepcional. El 5G serà un factor clau que ens permetrà que ambdós punts vagin de la mà.

 Cinetíficament parlant, si la temperatura de la Terra supera en més de 2ºC la temperatura de l’era preindustrial, la vida humana serà insostenible, d’aquí l’importància per reduir les emissions dels gasos que generen l’efecte hivernacle i que destrueixen la capa d’ozó.

 

Tot i que el 5G permetrà facilitar el reequilibri demogràfic i social perquè arribarà fins als indrets de l’àmbit rural i també permetrà millorar la situació mediambiental (és, energèticament parlant, més eficient que el 4G), provocarà que calgui fabricar-se nous dispositius que faran augmentar la contaminació. Però gràcies  al projecte de Vodafone en què s’ha utilitzat energia renovable i s’ha gestionant la mobilitat, s’ha aconseguit evitar, des d’Espanya, l’emissió de 775.917 tonelades de CO2.

 

Però no només hi ha una preocupació actual pel que fa al medi ambient; cada cop és més extensa l’idea d’un món més acollidor i inclusiu. Les persones s’identifiquen de diverses maneres segons el gènere, edat, ubicació, ocupació, raça, discapacitat, orientació sexual....

Vodafone té molt clara aquesta tendència i vol ser partícip d’un projecte de societat més igualatòria. És per això que el 42% dels seus empleats a Espanya son dones, on el 38% d’aquest percentatge té una posició en la directiva (superant d’aquesta manera en un 1 p.p.  l’exercici anterior) i acostant així les dones als homes pel que fa a criteris d’igualtat.

 

La diferència salarial entre homes i dones a Espanya és un fet inqüestionable on, de mitja, les dones solen guanyar un 20% que els homes (equivalent a uns 5.000€ anuals). Vodafone també vol tractar de millorar aquest aspecte entre els seus treballadors i encoratjar d’aquesta manera a la resta d’empreses. És per això que també van millorar la diferència salarial entre homes i dones, reduint en un 1.15% la diferència salarial ajustada i un 3% la diferència salarial bruta respecte l’any anterior.

 

A més, amb el món canviant en el qual vivim, on és d’elevada importància mantenir-se al dia, Vodafone també aposta per mantenir als seus treballadors formats de manera contínua, de manera que implementen una mitja de 13.6 h(10.6% més que l’any anterior) per a cada treballador per tal d’ajudar-los a desenvolupar noves capacitats en matèria de noves habilitats.

 

Les oportunitats laborals a les quals poden accedir els joves son cada vegada més difícils d’aconseguir. Vodafone aposta per una política de foment de treball de públic jove i és per això que implanta una iniciativa de “Graduate” per la que seran contractats 24 joves i 66 estudiants en pràctiques tindran la possibilitat d’accedir a una beca.

 

Si t’agradaria saber més de com l’empresa aposta per un mon millor, no dubtis en llegir la resta d’articles d’aquest blog!





Comentarios